SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdataş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri dâhilin nazik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan harisalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı ustalıklemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Ayrıca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak dâhilin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı bir zaman elan harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Kısaca SEO dâhilin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir diğer önemli fark da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu hâl farklıdır. SEO çtuzakışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir yoğunluk dürüstışı esenlar.
Bu iki mazmun, dâhilerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise hedef elan ticari olduğu dâhilin dâhilerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mazmun arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan iyi evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.